2.jpg 

在前幾天(星期五)我整個的心情呈現直線上升的狀態

(Started last few days ago[Friday], my heart fills with happiness,)

這樣的情況一直持續到隔天在教會大家一起吃飯的時間,

(The happiness even lasts till Sunday meal time).

怎麼說呢? 它是從ㄧ封email開始的,這當中還有點趣味性哦!

(Why? It all started from a MSN message),

我的弟弟只在MSN送來一句話:去看我的好友名單上去看這三個人(不便說出他們的名字)

(My brother sent me a short message and it states: check these three people's name on my facebook),

當時的我看得我一頭霧水,這三個人我一個都不認識啊? 為什麼要去看他們呢?

(At the time, I was puzzled about these three people, I have no idea who they are)

結果,沒一會兒,我在我的fb上就看到其中一人將我加到他的好友名單中,我看了一下我們共同

(After short while, one of them wanted to add me as his friend,I then check who

的好友是我的弟弟,就也把他加上了,想說他大概是想多一點朋友吧?!也說不一定是看上了

is our mutual friend,then I saw my brother's name, so I added him as a friend on facebook)

我的"美貌"(哈! 博君一笑吧)! 他的外表看起來有點像是菲律賓的白人呢!

(I thought he maybe wants to have more friends to look better on the facebook,

or he "likes" my beautiful appearance[I know it is my imagination]!!  By the way,

His appearance looks like a philipino white though).

然後,我花了一整天的時間在想,到底這三個人是誰啊? 最後,我寫了email問了我老弟,

(Then, I spent a whole day tried to think who are there three people?! Finally, I sent an

email to my brother and asked them who are they).

結果,要不是他清楚明白的告訴我,我這輩子可能都認不出他們是誰呢!

(As a result,I wouldn't know who they are if my brother did not clearly told me)

原來,他們是我的表哥表弟表妹. 老實說,我跟他們已經有至少20年沒連絡了,

(I found out they are my biological cousins).

因為我移美後,我很少機會跟他再連絡了, 而且,在台灣的家又搬離了更遠,

(Because I have immigrated to the USA, I have lost contact with them.)

更好笑的是:我根本忘記我有兩個表弟,表妹是混血兒呢!

(The most funny thing is I totally forgot about one of them is a mix).

也就是我之前所寫得那位長得像菲律賓人的白人,

(That is the one I mentioned earlier he looks like a phillipino White person).

我千想萬想,都沒想到他們是我失散多年的親人啊?!(這句話很耳熟ㄟ,還真用到我身上了)

(Even I would guessed a thousand times, I would not remember they are

blood related cousins). [I know, shame on me]!

你知道嗎? 這幾天我一直在想這件令我開心的親人尋回記,讓我想起我還曾經幫他們換過尿布呢!還有,

Do you know? Just past few days, I have been so happy about able to reconnect with them

again, it reminds me that I have changed their diapers when they were babies.)

至今我存留著其中一位表哥送我的運動袋呢!那時的我,還在小學呢, 我們常常有機會一起相聚,

(Also, I am still using one athlete bag that oldest counsin gave me before I came to the USA)

我很喜歡那段小時候的記憶,因為那是開心的,無憂慮的.

(I like that younger years because it was a happy and worry-free years for me).

如今,我又有機會的與他們在這另一端給接上,我充滿感謝,我也滿心歡喜的希望藉由這樣的連接,

(Now, I have chance to reconnect with them again, thaks to God.  I hope I can use

this reconnection to make each other's life more beautiful memories).

能使彼此的情誼再度的抨擊出不同的火花.

p.s. Thanks to facebook techology!!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    因花 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()