7.jpg 

昨天特別利用了時間一起和Doris來看她在學校做的作業,我一邊看,一邊很高興她的學習
(Yesterday afternoon I spent time to look over Doris' school assignemnts
I was very happy that she is a bright child and only needs small guidences)

都不需要我特別的指導. 然後,我突然看到了其中夾著兩張畫,我嚇一跳...
After few minutes, I saw two of her drawings  and was shocked..)

Guess who I am? 

再看下一張( Look further down)

Guess who I am? 

當時的我,看了一直笑,為什麼? 因為我一看就知道他畫的是誰? 你看出來是誰嗎?我說我要
把它們在臉書上,因為我覺得很神奇,她竟然可以畫得如此傳神.
(After I looked at these two drawings, I can right away identified who they are.
Can you tell who they are?).  I was amazed how she could draw such great
drawings and I told her I will post her drawings on facebook.

3.jpg 

After dinner, she then started to draw more since I am going to post her
drawings on facebook. Look closer, she draws them in different dression styles.
晚餐之後,她開始畫更多她拿手的娃娃畫,因為我要將她的畫在臉書上.注意她畫了不
同國家的服裝樣式哦!

5.jpg 

This is American Style, I am not sure how she came up different countries
and different styles of clothings.
這是美式的服裝,我不太確定她是如何的選擇不同國家的樣式

4.jpg 

This is Janpanese Style.  To me, it is more like Asian/Chinese, she did
not draw Chinese Style but Japanese.  I guess she really likes Japan.
這是日本樣式的,她居然沒有畫中國式的,可想而知,她很喜歡日本哦!

6.jpg 

This is Australia Style, I really like how she draws her eyes and facial
expression. Also her shoe style is really cute. She finished these drawings
in 30 minutes without looking any pictures or with anyone's guidence.
這是澳洲的樣式,我很喜歡她畫的眼睛和臉部的表情.還有鞋子的樣式也很可愛, 這幾張
大概只花了他30分鐘的時間就完成了.沒有看任何的圖畫也沒有人教她,就這樣完成了!

8.jpg 

She asked me to take a picture while she was helping me cook during dinner time.  She loves
to cook and helps out during meal times.  She wants you all to know how great she is.  This is
why I am writing in both Chinese and Engish, so she can understand.
她也要求我當他在幫我煮菜的時候,將她照下來,好讓大家知道她很棒的! 她非常喜歡幫忙作飯,也喜歡煮菜呢!
這也是我為什麼我這次寫英文也寫中文的原因,因為這樣她也能看懂這篇是為她寫的呢!

arrow
arrow
    全站熱搜

    因花 發表在 痞客邦 留言(15) 人氣()